Regulamin XII Biegu „Bieg Na Tak - Run of Spirit”
23 kwietnia 2023, Poznań
- I. Cele i założenia biegu
„Bieg Na Tak – Run of Spirit” urzeczywistnia wizję społeczeństwa, które nie wyklucza nikogo. W biegu mogą wziąć udział osoby pełnosprawne oraz osoby z niepełnosprawnością. Szczególnym aspektem biegu jest połączenie aktywności sportowej, integracji, profilaktyki zdrowotnej oraz finansowego wsparcia działań podejmowanych na rzecz osób z niepełnosprawnością.
- II. Cele biegu:
- promowanie aktywności sportowej i zdrowego stylu życia,
- promowanie idei sportu dostępnego dla wszystkich,
- stworzenie osobom sprawnym i z niepełnosprawnością równych szans uczestnictwa
w zawodach sportowych,
- włączenie osób z niepełnosprawnością w idee zdrowego stylu życia, aktywności na co dzień,
- promowanie wolontariatu w sporcie.
III. Projekt charytatywny
- Biegowi Na Tak – Run of Spirit towarzyszy projekt wsparcia działania na rzecz osób
z niepełnosprawnością. Na ten cel przeznaczone są dochody z akcji charytatywnych przeprowadzanych podczas imprezy.
- Celem charytatywnym XII Biegu „Bieg Na Tak - Run of Spirit” jest prowadzenie działalności rehabilitacyjnej, terapeutycznej, opiekuńczej i edukacyjnej na rzecz osób
z niepełnosprawnościami.
- IV.Organizatorzy
- Organizator: Stowarzyszenie Na Tak
- Partner merytoryczny: wszytskoobieganiu.pl
- V. Termin i miejsce
- Impreza odbędzie się w dniu 23 kwietnia 2023 roku (niedziela) nad Jeziorem Maltańskim
w Poznaniu.
- Biegi odbędą się na dystansach i w godzinach wg następującego harmonogramu:
9:30 – Ceremonia otwarcia biegu
10:00-11:00 – BIEGI DLA DZIECI
10:00 Bieg dla dzieci 200 m (dzieci do lat 5 - rocznik 2018 i młodsi)
10:10 Bieg dla dzieci 400m (dzieci w wieku 6-8 lat – roczniki 2015 -2017)
10:20 Bieg dla dzieci 800m (dzieci w wieku 9-12 lat - roczniki 2011-2014)
10:45 Dekoracja zawodników – Biegi dla dzieci
11:00-12.00 – BIEGI DLA OSÓB Z TRUDNOŚCIAMI W PORUSZANIU SIĘ
11:00 Bieg bez barier 800 m – (od 13 lat* - rocznik 2010 i starsi)
11:20 Bieg bez barier 1500 m – (od 13 lat* - rocznik 2010 i starsi)
12:15 Dekoracja zawodników – Bieg bez barier
12:00 Część oficjalna
12:30-14:30 – BIEGI NA DŁUŻSZE DYSTANSE
12:30 Fun Run 5,7 km (od 13 lat – rocznik 2010 i starsi)
12:30 Run of Spirit 11,4 km (od 16 lat – rocznik 2007 i starsi)
12:40-14:30 – NORDIC WALKING
12:40 Nordic Walking/Walking 5,7 km (od 13 lat – rocznik 2010 i starsi)
14:30 Dekoracja zawodników – Fun Run, Nordic Walking/ Walking, Run of Spirit
* W Biegu bez barier (800m i 1500 m) mogą wziąć udział Uczestnicy z niepełnosprawnością poniżej 13-ego roku życia (rocznik 2010 i młodsi). W tym celu należy w formularzu zgłoszeniowym zaznaczyć opcję „osoba z niepełnosprawnością” (jeśli Uczestnik odznaczy „TAK” to blokada wiekowa NIE obowiązuje).
- Biegi przeprowadzone zostaną na terenach toru regatowego Malta (100% asfalt).
- Biuro zawodów mieści się pod trybunami.
- Szatnie będą się mieścić nad hangarami przy Jeziorze Maltańskim, natomiast depozyt będzie w namiocie na terenie parkingu, nad trybunami.
- Trasa będzie oznaczona co 1 km.
- VI. Zasady uczestnictwa, zgłoszenia.
- Zgłoszenia dokonywane są wyłącznie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego na stronie (https://www.zapisy.maratonczykpomiarczasu.pl/pl/bieg-na-tak2023). Link do formularza dostępny na stronie Stowarzyszenia Na Tak biegnatak.pl.
- Nie ma możliwości wysłania grupowego zgłoszenia dla kilku osób jednocześnie. Nie zalecamy wysyłania zgłoszeń w imieniu osób trzecich.
- Uczestnik zobowiązuje się do poprawnego oraz zgodnego ze stanem rzeczywistym wypełniania formularza rejestracyjnego.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody związane z wprowadzeniem błędnych danych Uczestnika do formularza rejestracyjnego.
- Po zakończeniu rejestracji Uczestnik otrzyma od Organizatora drogą elektroniczną potwierdzenie rejestracji. W formularzu zgłoszeniowym prosimy o wpisanie adresu email, z którego Uczestnik rzeczywiście korzysta; przed wysłaniem zgłoszenia prosimy o sprawdzenie poprawności adresu email.
- Zgłoszenia elektroniczne przyjmowane są do północy 16 kwietnia 2023 r. do godz. 23:59 (niedziela) lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach.
- Przepisanie pakietów oraz zmiany dot. dystansów, nazw drużyn i danych możliwe jest wyłącznie do dnia 16 kwietnia do godz. 23:59. Po upływie tego terminu zmiana wyżej wymienionych informacji będzie niemożliwa.
- Za osobę zgłoszoną uważa się osobę, która wypełniła i przesłała formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie oraz uiściła opłatę startową (jeżeli będzie obowiązywała).
- W biegach mogą brać udział uczestnicy indywidualni niezależnie od miejsca zamieszkania, przynależności klubowej i narodowości.
- Uczestnicy powyżej 18 roku życia zobowiązani są podpisać oświadczenie o udziale w biegu na własną odpowiedzialność.
- Osoby poniżej 18 lat (które w dniu biegu tj. 23 kwietnia 2023 r. nie osiągnęły jeszcze pełnoletniości) oraz nie posiadające prawa do czynności prawnych zobowiązane są do posiadania pozwolenia na udział od rodziców lub prawnych opiekunów/opiekunów grup z ich podpisem i nr PESEL. Warunkiem dopuszczenia ich do startu jest obecność rodzica/prawnego opiekuna lub opiekuna grupy wraz z dowodem osobistym w momencie weryfikacji uczestnika w biurze zawodów. Za zachowanie i bezpieczeństwo dzieci na trasie, a także podczas całego wydarzenia odpowiadają rodzice lub uprawnieni opiekunowie.
- Wprowadza się następujące limity:
- Bieg dla dzieci 200 m – 100 osób
- Bieg dla dzieci 400 m – 100 osób
- Bieg dla dzieci 800m – 100 osób
- Bieg bez barier 800 m – 100 osób
- Bieg bez barier 1500 m – 100 osób
- Nordic Walking/Walking 5700 m – 150 osób
- Wspólny limit dla biegu Fun Run (5 700 m) oraz Run of Spirit (11 400 m) – 500 osób
- Po wyczerpaniu limitu miejsc na danej trasie zostanie zablokowana możliwość zgłoszeń
w formularzu zgłoszeniowym.
- W przypadku wolnych miejsc startowych na poszczególnych trasach, zgłoszenia będą dodatkowo przyjmowane w biurze zawodów w dniach 22 i 23 kwietnia 20203 w godzinach otwarcia biura.
- Numery startowe wydawane będą po okazaniu dokumentu tożsamości.
- Należy dostosować godzinę odbioru numeru startowego do godziny startu biegu na wybranym dystansie uwzględniając skorzystanie z szatni i rozgrzewkę (minimum 30-40 min przed startem).
- Rejestracja do poszczególnych biegów kończy się 30 minut przed ich rozpoczęciem.
- W biegu na dystansie Fun Run oraz Run of Spirit obowiązuje również klasyfikacja drużynowa. Uczestnicy, którzy chcą zostać przypisani do jednej drużyny powinni w formularzu zgłoszeniowym w zakładce TEAM wpisać nazwę swojej drużyny (każdy z uczestników musi wpisać dokładnie to samo). W przypadku klasyfikacji drużynowej wyłonienie 3 najlepszych drużyn polegać będzie na docenieniu najliczniejszych drużyn pod względem członków drużyn. W celu zgłoszenia kilku drużyn z tej samej grupy/firmy/instytucji należy ponumerować kolejne drużyny, np. TEAM1, TEAM 2, TEAM 3 itd. Traktowane będą one jako odrębne drużyny.
VII. Płatności – jeśli dotyczy
- Uczestnictwo w biegu jest odpłatne poprzez uiszczenie opłaty startowej chyba, że Organizatorzy otrzymają dofinansowanie ze środków publicznych, wtedy udział w Biegu będzie bezpłatny.
1a. W przypadku otrzymania dofinansowania ze środków publicznych Organizator dokona zwrotu opłaty startowej na swój koszt.
- Opłaty za uczestnictwo należy dokonać na jeden z dwóch dostępnych sposobów
- Bezpośrednio po wysłaniu formularza zgłoszeniowego poprzez opcję "Przejdź do płatności".
- W przypadku braku możliwości dokonania opłaty bezpośrednio po wysłaniu zgłoszenia, Uczestnik może dokonać płatności za pomocą linka otrzymanego na adres mailowy wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
- Opłaty za uczestnictwo przyjmowane są do 2 kwietnia 2023r. (niedziela) lub do wyczerpania limitu miejsc.
- Każdy Uczestnik dokonuje płatności indywidualnie poprzez opcję "Przejdź do płatności"(po wysłaniu zgłoszenia lub poprzez link do płatności otrzymany na adres mailowy podany w zgłoszeniu).
- Każdy Uczestnik otrzymuje indywidualny link do płatności. Nie ma możliwości dokonania opłaty grupowej. Każdy musi zarejestrować się poprzez panel elektroniczny. Fakturę można wystawić po przesłaniu do organizatora listy za jakie osoby i ile dokonano płatności.
- Opłaty startowe należy uiścić wg wybranego dystansu:
Wysokość opłat:
Bieg dla dzieci 200 m – 30 zł
Bieg dla dzieci 400m – 30 zł
Bieg dla dzieci 800m – 30 zł
Bieg bez barier 800m – 30 zł
Bieg bez barier 1500 m – 30 zł
Nordic Walking/ Walking 5,7 km – 35 zł
Fun Run 5,7 km – 35 zł
Run of Spirit 11,4 km – 50 zł
VIII. Pomiar czasu i biuro zawodów
- Pomiar czasu dokonywany będzie za pomocą chipów zwrotnych przyczepionych do sznurowadła buta każdego uczestnika. Po ukończeniu zawodów każdy uczestnik jest zobowiązany zwrócić chip. Brak chipa podczas biegu skutkować będzie dyskwalifikacją.
- Do klasyfikacji przyjmowany jest czas brutto, za wyjątkiem trasy Bieg bez barier. Na tej trasie zawodnicy startować będą w kilkusekundowych odstępach, dlatego do klasyfikacji przyjmowany będzie czas netto.
- Czas brutto to czas mierzony od strzału startera do momentu przekroczenia linii mety.
- Czas netto to czas mierzony od chwili minięcia linii startu przez zawodnika do momentu przekroczenia linii mety.
- Biuro zawodów mieści się pod trybunami.
- Biuro zawodów będzie czynne: 22 kwietnia 2023 (w sobotę w przeddzień zawodów od godz. 13:00 do 16:00) oraz 23 kwietnia 2023 (w niedzielę w dzień zawodów od 8:00 do 11:00).
- W godzinach pracy biura zawodów możliwa będzie pełna weryfikacja i odebranie numeru startowego. Możliwe jest odebranie pakietu startowego innej osoby po okazaniu upoważnienia i przekazaniu własnoręcznie podpisanej karty zgłoszeniowej uczestnika lub jego prawnego opiekuna. Zachęcamy zawodników do odbierania pakietów startowych w dniu 22 kwietnia 2023r.
- IX. Klasyfikacja końcowa
- Na poszczególnych trasach w klasyfikacji generalnej kobiet i mężczyzn za zajęcie miejsc 1-3 zwycięzcy otrzymają trofeum.
- W biegu na dystansie Fun Run oraz Run of Spirit obowiązuje również klasyfikacja drużynowa. Uczestnicy, którzy chcą zostać przypisani do jednej drużyny powinni w formularzu zgłoszeniowym w zakładce TEAM wpisać nazwę swojej drużyny (każdy z uczestników musi wpisać dokładnie to samo).W przypadku klasyfikacji drużynowej wyłonione zostaną 3 najliczniejsze drużyny. W celu zgłoszenia kilku drużyn z tej samej grupy/firmy/instytucji należy ponumerować kolejne drużyny, np. TEAM1, TEAM 2, TEAM 3 itd. Traktowane będą one jako odrębne drużyny.
- X. Nagrody
Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg, otrzymają pamiątkowy medal oraz posiłek regeneracyjny.
- XI. Zasady finansowania
- Koszty związane z przeprowadzeniem imprezy pokrywa Organizator.
- Zawodnicy przyjeżdżają na koszt własny.
XII. Postanowienia końcowe
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub przełożenia Biegu Na Tak – Run of Spirit w przypadku zaistnienia okoliczności od niego niezależnych.
- W przypadku odwołania Biegu Na Tak – Run of Spirit z przyczyn leżących po stronie Organizatora, Uczestnik otrzyma zwrot w wysokości 100% wpłaconej kwoty – jeśli będzie opłata.
- Uczestnicy mają obowiązek zachowania zasad fair-play podczas trwania biegu i na terenie biegu.
- Szatnie będą się mieścić nad hangarami przy Jeziorze Maltańskim, natomiast depozyt będzie w namiocie na terenie parkingu, nad trybunami.
- Organizatorzy zapewniają opiekę lekarską w trakcie trwania imprezy biegowej, szatnię i toalety.
- Organizatorzy nie odpowiadają za przedmioty uszkodzone lub skradzione podczas imprezy.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez uczestnika, (przebiegnięcie po innej niż wyznaczona trasa), uczestnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Organizator zastrzega sobie, a także podmiotom powiązanym, prawo do nieodpłatnego wykorzystania zdjęć, materiałów filmowych, wywiadów i nagrań przedstawiających uczestników Biegu Na Tak – Run of Spirit, które mogą być umieszczane na wybranych nośnikach drukowanych, elektronicznych, katalogach oraz w mediach (telewizja, radio, gazety, magazyny, strony internetowe) na potrzeby reklamowe i promocyjne. Uczestnik oświadcza, że Organizator nie jest i nie będzie zobligowany do uiszczenia jakichkolwiek opłat związanych z działaniami opisanymi w niniejszym punkcie, udzielając tym samym licencji na używanie wypowiedzi lub swojego wizerunku w celu reklamy i promocji Biegu Na Tak – Run of Spirit oraz innych wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie Na Tak.
- Protesty rozstrzyga Organizator i jego decyzje są nieodwołalne.
- Pisemny protest będzie rozpatrywany w czasie 2 godzin od czasu jego złożenia u Organizatora w Biurze Biegu.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany przepisów regulaminu.
- Pytania w kwestiach nierozstrzygniętych w niniejszym regulaminie należy kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Bieg Na Tak - Run of Spirit
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy iż:
ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Na Tak w Poznaniu 60-277 przy ul. Płowiecka 15.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
CEL I PODSTAWY PRAWNE
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celach:
- realizacji akcji Bieg Na Tak na zasadach opisanych w Regulaminie zamieszczonym w serwisie: https://www.natak.pl/strefa-zawodnika/regulamin-biegu.html oraz działań podjętych w związku z jej organizacją, w tym prawidłowego przeprowadzenia akcji (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
- związanych z koniecznością wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności wynikających z przepisów podatkowych, w tym wystawiania zaświadczeń do celów podatkowych, prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jakim jest m.in. ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeń oraz tworzenie zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, dopasowanie treści usług Administratora (np. serwisów internetowych) do Pani/Pana potrzeby, zapewnienie bezpieczeństwa tych usług, a także ich ciągłe udoskonalanie oraz rozpatrywanie zapytań i reklamacji produktów i usług Administratora, marketing bezpośredni prowadzony w formie tradycyjnej (np. listownej) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
,,Zapewnienie Ci odpowiedniego dostępu do aktualnych wydarzeń będącego odpowiedzią na Twoje potrzeby oraz poprawa jakości naszych usług są dla nas priorytetem, dlatego też możemy kierować do Ciebie krótkie zaproszenia na kolejne wydarzenia Zapewniamy, że będziemy wysyłać z taką częstotliwością i w taki sposób informacje, aby nie były one dla Ciebie uciążliwe i nie naruszały Twojego prawa do prywatności; jednocześnie możesz w każdej chwili poinformować nas, że nie chcesz otrzymywać od nas takich treści – wtedy zablokujemy ich
wysyłkę, zgodnie z Twoim żądaniem.’’
- przesyłania drogą elektroniczną na podany adres email informacji marketingowych , w tym w formie newslettera, z najnowszymi informacjami o pracach i kampaniach, ofertach oraz z wiadomościami, służących promowaniu określonych postaw, zachowań oraz naszego wizerunku, a także w celu używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w stosunku do podanego numeru telefonu dla celów marketingu bezpośredniego - w tym wysłania podziękowań za wsparcie, informowania o realizacji celów statutowych organizacji, informowania o organizowanych akcjach społecznych oraz możliwości dalszego wsparcia organizacji oraz w celu badania prawidłowości procesu realizacji darowizny i zbierania informacji zwrotnych od darczyńców (np. poprzez ankietę) - w oparciu o wyrażoną dobrowolną zgodę na prowadzenie takich działań (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
- w przypadku, gdyby przetwarzanie danych osobowych miało nastąpić w innym celu niż wskazane powyżej, każdorazowo odbywać się będzie po uprzednim uzyskaniu Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie i w celu wskazanym w tej zgodzie (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
Będziemy przetwarzać następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:
- imię i nazwisko,
- adres email
numer telefonu,
- rok urodzenia,
- klub,
- adres,
- stopień niepełnosprawności
- zgoda rodzica
ODBIORCY DANYCH
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane:
- Upoważnionym pracownikom i współpracownikom administratora danych.
- Dane uczestników są przekazywane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym na rzecz Stowarzyszenia usługi IT, ubezpieczycielom, organizatorom.
Dane nie są przekazywane do państw lub organizacji z poza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Dane uczestnika w postaci imienia i nazwiska, miejscowości, nazwy drużyny umieszczone są na stronie internetowej Stowarzyszenia Na Tak.
- Podmiotom upoważnionym do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
RETENCJA
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane:
- w przypadku przetwarzania na podstawie udzielonej zgody, w tym w celach marketingowych, do czasu otrzymania informacji o wycofaniu zgody. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, dlatego można ją w każdym momencie wycofać i nie będzie to miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem,
- w przypadku przetwarzania w celu realizacji akcji oraz działań podjętych w związku z jej organizacją, do czasu zakończenia czasu trwania akcji lub Pani/Pana udziału w niej, z zastrzeżeniem poniższych okresów,
- gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy cywilnoprawnej, będziemy przetwarzać dane do czasu upływu ewentualnych terminów przedawnienia roszczeń z umowy oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
zgodnie z przepisami prawa, które mogą obligować nas do przetwarzania danych przez określony
czas (np. rozliczenia podatkowe – 5 lat od końca okresu podatkowego),
- w odniesieniu do pozostałych celów opartych na naszym uzasadnionym interesie przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż zgłosi Pan/Pani swój sprzeciw.
PRAWA I OBOWIĄZKI
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych.
Podanie danych jest dobrowolne. Brak podania tych danych osobowych, uniemożliwi rejestrację w akcji i wzięcia w niej udziału.