Stowarzyszenie Na Tak
 
logotypy gora alp logotypy gora bnt logotypy gora snt logotypy gora mnt
  • Konferencja
    • Aktualności
    • O Spotkaniach Na Tak
    • IX Spotkanie Na Tak
    • Cennik
    • Zapisz się!
    • Regulamin
    • Prelegenci i abstrakty
    • Polecane hotele
    • Patronaty
  • Program
  • Miejsce
    • Adresy i mapki
    • Dojazd
  • Publikacje
  • Współpraca
    • Stowarzyszenie Na Tak
    • UAM
    • HARPO
  • Kontakt

Event wieczorny

Kategoria: Program

Co? - Sztuka

Gdzie? - Collegium Maius

Kiedy? - 9 listopada 2018, godz. 20:00

A dokładniej? - mamy przyjemność ogłosić, że w ramach tegorocznego eventu wieczornego będziemy mogli podziwiać niezwykły spektakl "Wdowy" wg Sławomira Mrożka w wykonaniu "TeatruSpina”.

"TeatrSpina” to inicjatywa młodych, uzdolnionych artystów, najczęściej absolwentów szkoły muzycznej, spiętych teatralną pasją. Doświadczenie sceniczne zbierali przez lata, występując i współtworząc spektakle Anny Moniki Szymańskiej. Ich talent, profesjonalizm, entuzjazm i zaangażowanie zaowocowały powstaniem nowej formacji teatralnej : "TeatruSpina", która rozpoczęła działalność w czerwcu 2018 r. premierą "Tanga” wg S. Mrożka i od tego czasu przyciąga widzów, ciesząc się ich ogromnym uznaniem i sympatią.

Teatr zaprezentuje swój repertuar w klimatycznym wnętrzu Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej, a słodyczy wydarzeniu doda wyjątkowy poczęstunek.

Spektakl odbędzie się w pierwszym dniu konferencji o godzinie 20.00 w Sali Teatralnej im. Wojciecha Bogusławskiego w Collegium Maius przy ul. Fredry 10 (możliwość bezpośredniego wejścia od strony ul. Ojca Honoriusza Kowalczyka).

Bilety będzie można zakupić stacjonarnie podczas pierwszego dnia konferencji w Centrum Kongresowo - Dydaktycznym przy ul. Przybyszewskiego 37 A do godziny 16.00.

Cena biletu: 30 złotych. 

Jeśli więc nic innego nie stoi na przeszkodzie, spędźmy razem ten jesienny wieczór!

Do zobaczenia!

 

 

 

Program konferencji "Opieka, terapia, edukacja"

Kategoria: Program

PROGRAM KONFERENCJI "OPIEKA, TERAPIA, EDUKACJA"

 

8.00

Otwarcie biura Konferencji - rozpoczęcie rejestracji Uczestników

9.00-9.25

Ewa Kowańska (Stowarzyszenie Na Tak)
Jarosław Urbański (Harpo) - Sponsor konferencji
prof. UAM dr hab. Kinga Kuszak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)

Otwarcie konferencji

9.25-9.40

dr hab. Danuta Kopeć prof. UAM (Uniwersytet im. A. Mickiewicza)
Narracje o osobie z głęboką intelektualną i wieloraką niepełnosprawnością w naukach społecznych - wykład wprowadzający

9.40-11.10

prof. dr Wolfgang Lamers
Uczestnictwo osób z głęboką niepełnosprawnością w życiu codziennym, pracy i kulturze

(wykład tłumaczony)

11.10-11.20

Dyskusja

11.20-11.40

Przerwa kawowa (20 min.)

11.40-11.50

Monika Karwacka, Agnieszka Górka
Forum na rzecz Osób z Wieloraką Niepełnosprawnością oraz podręcznik dobrych praktyk "Dorosłe osoby z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością - potrzeby, prawa i możliwości"- prezentacja projektu

11.50-13.20

prof. dr Matthias Zündel
Koncepcja stymulacji bazalnej w opiece (wykład tłumaczony)

13.20-13.30

Dyskusja

13.30-13.50

Prezentacja rozwiązań na rzecz osób z wieloraką niepełnosprawnością:

Anna Cygan (Harpo) - Sponsor konferencji
Pomoce techniczne dla osób z wielorakimi niepełnosprawnościami 

Dave Gilbert (Pretorian) - Sponsor konferencji
Wszechstronne, niezależne językowo urządzenia AAC

13.50-14.50

Przerwa obiadowa (60 min.)

14.50-15.05

Michał Kosiedowski (Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe)
Insension: Inteligentny system wsparcia personalizowanej interakcji osób z głęboką złożoną niepełnosprawnością intelektualną z usługami cyfrowymi

15.05-15.45

Maciej Baraniewicz
Standardy opieki w edukacji i terapii osób z głęboką wieloraką niepełnosprawnością

15.45-16.25

dr Grzegorz Biliński
Głęboka niepełnosprawność okiem specjalisty w świetle ICF, czyli jak trudne problemy opisać i jednocześnie dobrać terapię?

16.25-17.05

Katarzyna Klimek-Markowicz

Budowanie współpracy z rodzicami osób z głębszą, wieloraką niepełnosprawnością z wykorzystaniem Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach

17.05-17.15

Dyskusja

17.15-17.30

Justyna Tyrakowska (Stowarzyszenie Na Tak)
Podsumowanie i zamknięcie konferencji

KOSZT UCZESTNICTWA:  250 zł


Welcome and introduction:

Ślęczek Reczek wykład

Kategoria: Program

Katarzyna Ślęczek, Ewa Reczek
Zachowanie, emocje, potrzeby - zobaczyć, zrozumieć.
Wykorzystanie analizy materiału filmowego do zrozumienia trudnych zachowań małych dzieci niepełnosprawnych.

Często używamy w odniesieniu do zachowania dziecka określenia „trudne zachowanie”. To hasło uruchamia myślenie o zachowaniu, które wymaga od rodziców, nauczycieli czy terapeutów wyjątkowej uwagi i szczególnych zabiegów. Rodzice i nauczyciele mówią o wysiłku, stresie, również o niepowodzeniach. Wypracowane wcześniej metody, podejścia nie działają. Bezradność, złość, zniechęcenie, to uczucia najczęściej towarzyszące rodzicom czy nauczycielom w sytuacji takiego zachowania Każde trudne zachowanie związane jest z niezaspokojoną potrzebą. Teoria autodeterminacji Deci i Ryana głosi, że ludzie są z natury motywowani, by odczuwać związki z innymi ludźmi w obrębie wspólnego siedliska społecznego, by skutecznie w nim funkcjonować i by funkcjonując czuć, że robią to z własnej inicjatywy. Otoczenie społeczne wspomaga rozwój dziecka, jeśli zaspokaja potrzeby autonomii (samodecydowania, co i jak robić), kompetencji (kształtowanie i ćwiczenie umiejętności wpływania na środowisko), relacji (afiliacji – utrzymywania kontaktów z innymi dzięki związkom prospołecznym). Zaspokojenie potrzeby autonomii jest podstawą samorealizacji danej osoby (hierarchia potrzeb Maslowa). Potrzeba poczucia własnych kompetencji wynika z potrzeby szacunku, z potrzeby samorealizacji i z potrzeb poznawczych. Każdy człowiek, dorosły i dziecko, musi czuć, ze jest wartością dla innych, że jest przez nich akceptowany, ze jest ogniwem w sieci stosunków międzyludzkich (potrzeba przynależności i bezpieczeństwa). Daje mu to poczucie własnej tożsamości. W przypadku dziecka niepełnosprawnego istnieje bardzo duże ryzyko deprywacji tych potrzeb. Taka permanentna deprywacja może być źródłem negatywnych emocji, które często będą się manifestowały w zachowaniach uznanych przez otoczenie społeczne dziecka za trudne.
W próbie zrozumienia tego typu zachowań bardzo pomocny jest Wideotrening Komunikacji. Pierwszy etap pracy najczęściej polega na obserwacji nagrań pod kątem emocji i potrzeb zarówno dziecka, jak i rodzica bądź nauczyciela. Następnie w oparciu o analizę sytuacji pozytywnych zastanawiamy się wspólnie z rodzicem czy nauczycielem, w jaki sposób opiekun może pomóc dziecku w zaspokojeniu jego potrzeb.

Podkategorie

  • Dzień I
  • Dzień II
  • Strona główna
  • Program
  • Spotkania Na Tak
  • Program
Connect
Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Instagram
Instagram
Youtube
Youtube

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem
Top | + | - | reset
© Stowarzyszenie Na Tak 1989 - 2015 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Program